Knutselen

knutselen

Kinderen knutselen graag, dat heb ik al gemerkt op stage. Leerlingen zijn dan namelijk altijd enthousiast.

Ik heb een site gevonden, waar je heel wat knutselideeën kan vinden. Je vindt er kleurplaten, origami, knutselwerkjes en spelletjes. Er zijn ook thema pagina’s. Hier vind je knutselwerkjes rond feestdagen terug. Dit vind ik persoonlijk heel handig omdat je op stage vaak iets moet maken voor bijvoorbeeld Moederdag. Ook voor later in mijn klaspraktijk, zal ik deze ideeën goed kunnen gebruiken.

Deze site wordt regelmatig aangevuld met nieuw lesmateriaal. Om makkelijk te weten te komen of er iets nieuw is bijgekomen, staat er in de menubalk een link naar het laatste nieuws. Wil je niet elke keer op de site gaan kijken of er iets nieuws is, dan kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Zo krijg je elke keer bij nieuw knutselnieuws een e-mail toegestuurd. Heel erg handig en bovendien gratis.

Er is veel op deze site beschikbaar. Maar heb jij zelf nog een leuk knutselidee dat nog niet op de site te vinden is? Dan kan je je idee doorsturen naar wim@knutselidee.nl. Als je idee duidelijk is uitgelegd, dan komt het op de site terecht.

Een gedachte over “Knutselen

  1. Ik heb deze site ook enkele keren gebruikt om ideeën op te doen tijdens stages en ik vind deze site zeer handig.
    Zoals Niki zei vind je er van alles op en in verschillende thema’s. De opdrachten worden goed uitgelegd. Je weet ook meteen welk materiaal je nodig hebt. Van de nieuwsbrief was ik nog niet op de hoogte. Tof dat je dit vermeldt. Wat ik nog handig vind aan deze site is, dat je de nieuwe ideeën kunt terugvinden. Met nieuwe ideeën bedoel ik; die er recent zijn bijgekomen.
    Zolang er telkens nieuwe ideeën bij komen, hoe meer je er van kunt leren en gebruik van maken. Iemand die zeer creatief is kan hier altijd extra ideeën opzetten. Wat voor leerkrachten, ouders, kinderen een must is.

    Like

Plaats een reactie