Lesideeën

inspiratie

We hebben allemaal al heel wat werkblaadjes, toetsen,… gemaakt. Ook Kim heeft in haar driejarige carrière al heel wat lesmateriaal verzameld. Op haar website, deelt ze dit met iedereen. Ik vind dit een heel goed idee. Zo kan iedereen er vrijblijvend gebruik van maken.

De site is heel gestructureerd opgebouwd. Alles is gerangschikt per graad en per vakonderdeel. Het gaat van de eerste tot en met de derde graad. De vakken die je er kan terugvinden zijn muzische, wereldoriëntatie, taal en rekenen. Je kan alles in een handomdraai terugvinden.

Je vindt er niet alleen werkbladen, je kan er ook terecht voor lesvoorbereidingen en uitdagingen. De uitdagingen zijn educatieve spelletjes zoals kraak de code of een geheimschrift ontrafelen.

Ik ben heel dankbaar dat er zo sites bestaan. Als ik bij het maken van een les geen inspiratie heb of niet goed weet hoe ik er moet aan beginnen, ga ik altijd op zoek naar ideeën. Op sites zoals deze, kan je dan zeker en vast terecht.

Een gedachte over “Lesideeën

  1. Soms zit je voor bepaalde lessen vast, je hebt soms helemaal geen inspiratie en de handleidingen zijn vaak heel basic. Dan ga ik ook regelmatig op het internet kijken om lesideeën te vinden. Deze site kende ik nog niet, ik ben deze nog nooit tegengekomen! Ik heb even snel een kijkje genomen en de site ziet er heel overzichtelijk uit. Ik heb deze site alvast opgeslagen, dit kan zeer handig zijn in de toekomst!

    Like

Plaats een reactie